Friday, January 25, 2013

Oh Yeah : Seni Jalanan Yang Cool Oleh OakOak

Kreatif!

OakOak adalah seorang pelukis jalanan "StreetArt" berasal dari Perancis , yang aktif berkarya di jalan-jalan di St. Etienne. Beliau mula-mulanya tak ada hak pun melukis kat dinding jalan kat situ sebenarnya dan juga tak ada belajar dari mana-mana institusi seni. Beliau hanyalah pekerja kat pejabat je. Setiap artis mesti ade idolanye kan, macam aku, Leonardo da Vinci la, tapi dia ni minat Amedeo Modigliani. Kebanyakkan karya beliau dipengaruhi bola sepak, buku komik, video game dan kampung dia. Ha, korang jangan ajar anak conteng dinding sekolah plak, kang ade kena rotan kang.