Friday, May 03, 2013

Oh Yeah : Koleksi Gambar Taman Tema Yang Terbiar Seluruh Dunia

Hmmm...kesian.

Bila tengok gambar-gambar ni, teringat aku dengan Mimaland. Ala, taman tema pertama di Malaysia yang famous masa tahun 1970-an. Tapi malangnya taman tema tu ditutup selepas pelbagai insiden yang tak diingini berlaku. Dalam filem gila-gila remaja pun ade taman tema Mimaland tu. Nak tahu kisah pasal Mimaland, sila pergi sini. Sedih jugak aku tengok keadaan kawasan Mimaland tu skang. Tapi skang aku bukan nak cite pasal tu, aku nak tunjuk gambar-gambar taman tema yang terbiar seluruh dunia. Korang tengoklah.