Monday, June 24, 2013

Oh Yeah : Gambar Jerebu Di Johor Yang Teruk!

Shit!!

Aku tak tau la apesal setiap tahun macamni, asal pertengahan tahun je mesti jerebu. Rupa-rupanya benda ni disebabkan pembakaran hutan berleluasa di Sumatera, Indonesia. Aku tak taula sengaja dibakar supaya effectnya kena kat Malaysia (marah ni). Menjadi persoalannya sekarang, setiap tahun perkara ni berlaku, tetapi tiada apa-apa tindakan ke? Takde permohonan maaf ke, ape ke? Tak bertanggungjawab langsung! Boleh je kalau nak saman, sebab menyebabkan kerugian banyak jugak disebabkan jerebu ni banyak kedai-kedai tutup, sekolah pun tutup, hanya disebabkan asap tebal daripada Sumatera tu. Aku pun tak taula, sebab tak tau apa yang sebenarnya menyebabkan pembakaran kat sana tu. Sama ada nak buat kebun ke, atau terbakar sendiri? Apa-apa pun skang jerebu ni dah pergi ke tempat aku. Mata aku pun dah sakit-sakit. Korang tengok la keadaan di Johor yang diistiharkan darurat.


e

Jerebu-di-Jambatan-Muar

jerebu11

jerebu-di-muar-johor-jun-2013

Jerebu-JB

Jerebu-JB-Bangunan-Tinggi

Jerebu-Johor-Hiway

Jerebu-UTHM

q

v