Header Ads

Terkini

8 Jenis Makanan Aneh & Pelik Yang Agak Menjijikan Tapi Ade Orang Makan!

Views
Antara aktiviti menarik yang selalu kita buat kalau jalan-jalan ke negeri atau negara orang, mesti kita nak try makanan yang terkenal mereka ade kan? Tapi bukan semuanya kita dapat makan. Tak caya, korang tengoklah gambar makanan aneh dan pelik seantero dunia ni. Paling aku geli adalah ular tedung dalam botol ngan mee lipas tu. Pernah aku tengok rancangan kat Astro tapi tak ingat tajuk ape. Rancangan tu hos dia akan menjelajah ke setiap pelusuk negara untuk mencari makanan eksotik. Paling geli makanan yang dia makan adalah katak separuh masak. Kepala katak tu masih hidup, manakala bahagian bawah badan direbus hidup-hidup. Perghhhhhhhhhhhhh!!!

1. Balut - Makanan eksotik orang Filipina. Ianya adalah anak itik yang masih kat dalam telur dan direbus hidup-hidup.

2. Tikus Goreng - Tikus kat sana sedap kot. Nampak macam gemuk dan banyak isi. Emmmmm..dap

3. Hati Ular Cobra - Makanan famous kat Vietnam. Kat bawah ni bukan contohnye, tapi wine cobra. Wine Cobra yang telah diambil hatinya.
 

4. Kaki Ayam Goreng - Aku rasa kat Malaysia ade gak orang makan ni. Mungkin sedap. Kene try ni.

5. Telor Ayam - Bukan telor ayam yang kita makan tu, ni testis ayam k

6. Sup Lipas - Damn! Punye la geli aku tengok lipas selalu makan taik. Ni plak ade orang sanggup makan lipas yang makan taik tu. Shittttt. 

7. Haggis - Makanan tradisi orang Scotland. Ianya adalah perut kambing yang diisi dengan hati,limpa,usus,bawang, dan oat yang dicincang halus. Rupa macam jijik, tp rasanya mungkin sedap.

8. Wine Biawak

Sumber: Viralnova

1 ulasan

Carlos Santiago berkata...

serius gila kepala otak lepas makan.