Header Ads

Terkini

Oh Yeah : Wanita Bersara Ini Berjaya Merealisasikan Impiannya Memiliki Sebuah Rumah Unik Yang Direka Oleh Arkitek dari Jepun (11 Gambar)

Views
Bestnya, tenang, aman, damai....

Pernah tak korang terfikir apa akan jadi ngan korang bila bersara nanti? Pergi melancong? Bukak bisnes atau kedai sendiri? Bercucuk tanam? Bukak ladang?. Nah, korang boleh berangan skang, amik contoh macam makcik ni. Dia upah seorang arkitek dari Jepun yang genius untuk mereka dan membina rumah yang unik untuk 2 wanita bersara dengan penjaga mereka dan tukang masak.

Issei Suma nama arkitek tu terkenal dengan seni reka binaan yang menarik , dan beliau mereka khas struktur rumah mereka ini berbentuk seperti 5 khemah yang sangat aneh, unik dan awesome, kerana ianya digabungkan dengan harmoni dan reka bentuk yang sempurna digabungkan minimalism dengan gaya ekologi. Rumah ini mempunyai kolam renang dalaman berbentuk lingkaran dan dapur untuk dua orang makcik bersara tu. Rumah 100m persegi itu dipanggil "Jikka" dan terletak di pergunungan Jepun Shizuoka Prefecture.

Apalagi, korang berangan la skang, simpan duit banyak-banyak pastu upah arkitek dari bangla Jepun untuk design rumah korang.



Sumber : Bored Panda

Tiada ulasan