Header Ads

Terkini

Oh Yeah : Antara Sisi - Sisi Keindahan Di Korea Utara Yang Korang Tak Pernah Nampak

Views
Beautiful but sad!

"Tahun lepas, saya pergi ke Korea Utara untuk menulis dan mengambil gambar untuk bahan-bahan editorial GQ Magazine di Australia. Ianya adalah minggu yang paling menarik dan menyedihkan dalam hidup saya. Gambar-gambar ini adalah sisi-sisi keindahan yang ada di Korea Utara yang berjaya saya ambil dan lulus untuk dibawa balik oleh kerajaan mereka, tetapi apa yang menyedihkan saya ialah raut wajah kepura-puraan yang dapat saya rasakan disebaliknya." - Adam Baidawi.

Ya, Korea Utara seperti mana yang korang tahu memang sebuah negara yang agak mundur dari segi kemajuan berbanding jiran mereka. Dari fesyen rambut hinggalah sekatan internet segala-galanya dikawal rapi dan ketat oleh undang-undang mereka. So, korang boleh bayangkanlah macam mana bosan dia duk sana. Memang sayang, negara dia memang cantik, ade 4 musim tapi disebabkan undang-undang yang extreme ni, semuanya tersekat.


Tiada ulasan